Imatralainen Emblazed julkaisi juuri toisen EP:nsä, vankeinkuljetusauto keikkabussina vie keikoille ympäri lähiseutuja

Imatralainen Emblazed on juuri julkaissut jo toisen kolmen kappaleen EP:nsä ja kerännyt musiikkivideoilleen kivasti katsojia. Sen soittajat eivät haluaisi sijoittaa musiikkiaan tiettyyn genreen, mutta melodisen metallin puolelle se kallistuu.

Paras tilanne olisi, jos suurimmat esikuvat löytyisivät itsestämme, sanovat bändin jäsenet. Vielä parempi, jos kuuntelijat eivät heti osaisi niputtaa bändin musiikkia mihinkään tiettyyn toiseen bändiin.

Bändin basisti on Ville, Antti soittaa kitaraa, Toni soittaa rumpuja ja toinen Ville soittaa kitaraa ja laulaa. Jotkut bändin jäsenet ovat aloittaneet soittamaan yhdessä jo vuonna 2007. Toinen Villeistä otti laulaakseen kun bändiin ei meinannut solistia löytyä.

Emblazed on ollut kasassa noin kolme vuotta, alkuun haisteltiin tuulia. Jatkuvasti löytyy lisää opettelemista, he kommentoivat.

Imatralta löytyy bändejä kyllä, mutta treenikämppiä on vaikea saada. Bändit soittavat missä soittavat ja mitä soittavat, kommentoivat Emblazedin jäsenet. Emblazedin treenikämppä on vuokrattu Imatran kaupungilta.

Emblazedin keikkabussi on valmistettu vuonna 1982 Britanniassa. Se on ollut Saksassa vankeinkuljetusautona, siitä päätynyt Mynämäelle, jossa siitä piti tehdä asuntoauto. Näin ei käynyt, joten Emblazedin jäsenet ostivat auton.

Bändi on kiertänyt Imatran lähiseutuja, käynyt keikalla Joutsenossa Luhtikammarissa, Taavetissa Repessä ja kohta Punkaharjulla Hutikassa. Pääkaupunkiseudulle on lähetetty kyselyjä keikkapaikkoihin mutta koronan takia on vaikea päästä keikalle. Koronasta kärsivät isommatkin bändit.

Viimeisin demo on nauhoitettu heidän omalla treeniksellään. Siellä on yllättävän hyvä äänimaisema, vaikka ei levy oikein mikään 90-luvun black metal -nauhoitus olekaan, kommentoivat Emblazedin jäsenet. Mikit ovat kuitenkin kunnolliset ja soitettavat instrumentit myös.

Emblazed julkaisee videoitaan Youtubessa. Without Fear on saanut noin 3000 näyttökertaa ja Baptized by Fear 1500 näyttökertaa. Tätä he pitävät hyvänä siihen nähden, että markkinointia on hoidettu lähinnä käymällä keikoilla.

Please follow and like us:

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *